Η ευρωπαϊκή χαλυβουργία έχει σοβαρά προβλήματα
με τη ζήτηση σε πτώση, τις πρώτες ύλες σε άνοδο και το διεθνή
ανταγωνισμό σε έξαρση. Τι και πώς θα μπορούσε να κάνει η Ένωση για να
στηρίξει έναν τομέα που, πέραν της γενικότερης σημασίας του, αποτέλεσε
το θεμέλιο της γένεσης της Ενωμένης Ευρώπης; Στην ολομέλεια της
ερχόμενης εβδομάδας οι ευρωβουλευτές θα συζητήσουν με την Επιτροπή
τρόπους αντιμετώπισης της κρίσης αυτής. Στη συνέχεια θα τοποθετηθούν με
ψήφισμά τους.
Τα συνεχή και επιδεινούμενα προβλήματα της ευρωπαϊκής χαλυβουργίας βρίσκονται πια συχνά στα πρωτοσέλιδα του Τύπου και η κατάσταση δεν δείχνει να βελτιώνεται. Έτσι στις 13 Δεκεμβρίου, το ΕΚ θα εγκρίνει στην ολομέλειά του, ψήφισμα για το μέλλον του τομέα στην Ευρώπη
"Είναι κρίσιμο για το μέλλον της Ευρώπης να παραμείνει η χαλυβουργία της ζωντανή και ανταγωνιστική" σημείωσε η Ιταλίδα ευρωβουλευτής του ΕΛΚ, Amalia Sartori, πρόεδρος της επιτροπής Βιομηχανίας του ΕΚ, σε συζήτηση που έγινε στις 20 Νοεμβρίου για το θέμα, καλώντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει πρωτοβουλίες για την αναδιάρθρωση του τομέα. Η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεσμευθεί να παρουσιάσει ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης τον ερχόμενο Ιούνιο.
Η κρίση στην Ευρώπη δεν σημαίνει φυσικά ότι ο κόσμος έχει πάψει να έχει ανάγκη το ατσάλι, που παραμένει κρίσιμο για την αυτοκινητοβιομηχανία, τις λευκές συσκευές αλλά ακόμα την οικοδομή ή και τους σιδηροδρόμους και τη ναυπηγική, δημιουργώντας παγκόσμια ζήτηση για περίπου 1,5 εκατομμύριο τόνους το 2011.
Στην ΕΕ ο τομέας απασχολεί περίπου 360.000 άτομα σε 50 μονάδες εγκατεστημένες σε 23 κράτη μέλη και παράγει 200 εκατομμύρια τόνους, εκπροσωπώντας το 1,4% του ΑΕΠ της Ένωσης.
Οι έξι πρώτες παραγωγοί χάλυβα (εκατομμύρια τόνοι)
Source: World Steel Association
Τα συνεχή και επιδεινούμενα προβλήματα της ευρωπαϊκής χαλυβουργίας βρίσκονται πια συχνά στα πρωτοσέλιδα του Τύπου και η κατάσταση δεν δείχνει να βελτιώνεται. Έτσι στις 13 Δεκεμβρίου, το ΕΚ θα εγκρίνει στην ολομέλειά του, ψήφισμα για το μέλλον του τομέα στην Ευρώπη
"Είναι κρίσιμο για το μέλλον της Ευρώπης να παραμείνει η χαλυβουργία της ζωντανή και ανταγωνιστική" σημείωσε η Ιταλίδα ευρωβουλευτής του ΕΛΚ, Amalia Sartori, πρόεδρος της επιτροπής Βιομηχανίας του ΕΚ, σε συζήτηση που έγινε στις 20 Νοεμβρίου για το θέμα, καλώντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει πρωτοβουλίες για την αναδιάρθρωση του τομέα. Η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεσμευθεί να παρουσιάσει ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης τον ερχόμενο Ιούνιο.
Η κρίση στην Ευρώπη δεν σημαίνει φυσικά ότι ο κόσμος έχει πάψει να έχει ανάγκη το ατσάλι, που παραμένει κρίσιμο για την αυτοκινητοβιομηχανία, τις λευκές συσκευές αλλά ακόμα την οικοδομή ή και τους σιδηροδρόμους και τη ναυπηγική, δημιουργώντας παγκόσμια ζήτηση για περίπου 1,5 εκατομμύριο τόνους το 2011.
Στην ΕΕ ο τομέας απασχολεί περίπου 360.000 άτομα σε 50 μονάδες εγκατεστημένες σε 23 κράτη μέλη και παράγει 200 εκατομμύρια τόνους, εκπροσωπώντας το 1,4% του ΑΕΠ της Ένωσης.
Οι έξι πρώτες παραγωγοί χάλυβα (εκατομμύρια τόνοι)
2003 |
2007 |
2009 |
2010 |
2011 |
2003–211 |
|
Κίνα |
222 |
490 |
577 |
637 |
683 |
+208% |
ΕΕ |
193 |
210 |
139 |
173 |
177 |
–8% |
Ιαπωνία |
111 |
120 |
87 |
110 |
108 |
–3% |
ΗΠΑ |
94 |
98 |
58 |
80 |
86 |
–8.5% |
Ινδία |
32 |
53 |
64 |
68 |
72 |
+125% |
Ρωσία |
61 |
72 |
60 |
67 |
69 |
+13% |
Παγκόσμια παραγωγή |
970 |
1347 |
1236 |
1429 |
1490 |
+54% |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Περιμένουμε τα σχόλιά σας !