Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

Η κρίση στην ευρωζώνη «χτύπησε» τη χριστουγεννιάτικη εμπορική κίνηση

Το αγοραστικό κοινό στις χώρες της ευρωζώνης, που πλήττεται από την πολυετή ύφεση και οικονομική κρίση, αναζητεί εκπτωτικές ευκαιρίες ως και την τελευταία στιγμή της εορταστικής περιόδου, ή απλά δεν κάνει καμιά αγορά στην περίοδο των αγορών μετά τα Χριστούγεννα, πιθανώς περιμένοντας τις εκπτώσεις.

Εξαιρούνται της τάσης αυτής μόνον η Βρετανία και η Σουηδία, όπου την επομένη ημέρα των Χριστουγέννων, τη λεγόμενη Boxing day, οπότε και γίνονται ειδικές προσφορές με την εκποίηση των στοκ, έγιναν περισσότερες από πέρυσι πωλήσεις και καταγράφηκε υψηλός όγκος συναλλαγών.

Στη νότια Ευρώπη, όπου τα πλήγματα από την οικονομική κρίση είναι μεγαλύτερα, οι πωλήσεις υποχώρησαν, σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις σε μεγάλο ποσοστό, όπως προκύπτει από μια άτυπη έρευνα στην οποία προχώρησε το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.

Στην Ελλάδα, η οικονομία της οποίας βρίσκεται σε ύφεση τα 5 τελευταία χρόνια, φέτος καταγράφηκε σε σύγκριση με πέρυσι νέα μείωση των λιανικών πωλήσεων, που εκτιμάται ότι έφθασε το 20%, δήλωσε στο πρακτορείο ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.

"Δυστυχώς, ακόμα μια χρονιά καταγράφηκαν ανεπαρκείς πωλήσεις τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο. Ελπίζω το 2013 να τελειώσει ο οικονομικός πόλεμος που γίνεται τα τελευταία πέντε χρόνια", είπε ο Κορκίδης σε ελληνικό τηλεοπτικό σταθμό.

Οι εμπορικοί δρόμοι της Αθήνας ήταν γεμάτοι κόσμο πριν από τα Χριστούγεννα.

Αλλά πολλοί καταστηματάρχες μεμψιμοιρούσαν λέγοντας ότι οι οικογένειες απλά βγήκαν μια βόλτα για να χαρούν έναν ηλιόλουστο περίπατο μάλλον, παρά για να κάνουν αγορές.

Η ισπανική αλυσίδα πολυκαταστημάτων El Corte Ingles δεν έχει επίσημα αρχίσει τις χειμερινές εκπτώσεις, αλλά ήδη προσφέρει μειωμένες τιμές σε επιλεγμένα προϊόντα, όπως νέας τεχνολογίας τηλεοπτικές συσκευές.

Οι καταστηματάρχες αναμένεται να παρέχουν σημαντικά μειωμένες τιμές από τον επόμενο μήνα, με την έναρξη των εκπτώσεων, σε μια προσπάθεια να προκληθεί αγοραστικό ενδιαφέρον μετά τη διετή κάμψη των λιανικών πωλήσεων.

Η εκπρόσωπος της ισπανικής συνομοσπονδίας εμπορίου Αϊνιόα Γκαρθία επισήμανε ότι "η χριστουγεννιάτικη εμπορική κίνηση δεν ξέφυγε από ό,τι προβλεπόταν και γνωρίζουμε ότι οι πωλήσεις σε σχέση με το 2011 ήταν πεσμένες, αν και αριθμητικά δεδομένα δεν είναι ακόμα διαθέσιμα".

Στην Ιταλία, μια ακόμα χώρα-θύμα της κρίσης στην ευρωζώνη, αυτά τα Χριστούγεννα θα καταγραφούν ως "τα χειρότερα της 10ετίας", σύμφωνα με την οργάνωση καταναλωτών Codacons με τις καταναλωτικές δαπάνες να πέφτουν έως και 20% σε σχέση με το 2011.

Φθηνότερα και λιγότερα δώρα αγόρασαν λοιπόν οι ιταλικές οικογένειες ενώ δεν έγινε ο τζίρος ούτε στην διακόσμηση στις βιτρίνες των καταστημάτων: απλώς ανακυκλώθηκαν οι περυσινές. . .

Κίνηση αντιθέτως σημειώθηκε στην αγορά τροφίμων καθόσον οι Ιταλοί επέμειναν στο φροντισμένο χριστουγεννιάτικο δείπνο, έτσι ο τζίρος σημείωσε φέτος αύξηση 5%.

Στη γειτονική Γαλλία, η αλυσίδα πολυκαταστημάτων Intermarche κάνοντας προσφορά πούλησε 45 χιλιάδες κονσέρβες χαβιαριού, τριπλάσια ποσότητα σε σχέση με το 2011.

Αλλά οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν μόλις την 9η Ιανουαρίου και η προοπτική είναι πολύ λιγότερο ρόδινη. Μόνον 48% των καταναλωτών σχεδιάζουν κάποια αγορά, αναφέρει μια έρευνα του Harris Interactive.

Στη συγκριτικά ευημερούσα Γερμανία η προοπτική φαίνεται καλύτερη. Οι αγοραστές ανέμεναν ως την τελευταία στιγμή για να κάνουν ψώνια, όμως η ζωηρή κίνηση της χριστουγεννιάτικης βδομάδας αναμένεται να παραταθεί και το επόμενο επταήμερο, ως το νέο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της ένωσης για τις λιανικές πωλήσεις HDE.

"Όλο και περισσότερο οι χριστουγεννιάτικες αγορές γίνονται την τελευταία στιγμή", λέει χαρακτηριστικά ο Στέφαν Γκενθ, ο πρόεδρος της ένωσης, που αριθμεί 100 χιλιάδες μέλη. Η ένωση λιανικού εμπορίου αποτιμά τα έσοδα της χριστουγεννιάτικης περιόδου στα 80,4 δισ. ευρώ — αυξημένα κατά 1,5% σε σύγκριση με πέρυσι.

Στη Βρετανία, την Boxing day —την επομένη των Χριστουγέννων— οι αγοραστές έσπευσαν για προσφορές οπότε η προσέλευση στα καταστήματα αυξήθηκε 20% φέτος.

Όμως το αγοραστικό κοινό εμφανίζεται πολύ πιο "ψαγμένο" στις αγορές του φέτος, είπε εκπρόσωπος της αντίστοιχης βρετανικής ένωσης.

Στη Στοκχόλμη, η υπεύθυνη πωλήσεων στην υπεραγορά Ahlens City είπε ότι η κίνηση την επόμενη μέρα των Χριστουγέννων ήταν πολύ υψηλή. "Είναι η καλύτερη που είχαμε γι' αυτήν την μέρα", στη Σουηδία, είπε. Οι πελάτες όρμησαν με το άνοιγμα στο τμήμα αρωμάτων και εξάντλησαν τα προϊόντα, αφηγήθηκε χαρακτηριστικά.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Περιμένουμε τα σχόλιά σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...